poniedziałek, 25 maja 2015

BEFORE AND AFTER: MOJE M - SYPIALNIA

Przyszedł czas na before and after sypialni. Każde z pomieszczeń ma jakieś "ale", którymi będę dzieliła się na bieżąco. :)

Z tym pomieszczeniem wiąże się długa historia. Kupując mieszkanie miałam dokładnie sprecyzowane, jaki model łóżka i szafy znajdzie się w sypialni. Gdy miałam już za sobą zaledwie część nieprzewidzianych wydatków, podjęłam męską decyzję, że remont sypialni zostanie odłożony na później. :D Szybko jednak zweryfikowałam swoje plany bo jaki jest sens posiadania drugiego pokoju, który stoi pusty? Zrezygnowałam więc z zabudowy kuchennej i tym oto sposobem, koniec końców, powstała sypialnia. Zastosowanych zostało tutaj wiele półśrodków, w związku z czym jest zupełnie inna niż miała być na początku, ale jest - a to najważniejsze

Sypialnię przed remontem prezentowałam TUTAJ. Jak wygląda teraz?





Pomimo tego, że wcześniejsza fotografia przedstawia pustą sypialnię a obecnie znajduje się w niej sporo rzeczy, mam wrażenie, że teraz sypialnia wygląda na większą.


Co ja to wcześniej pisałam o łóżku? A, że było wybrane. No tak, było. Ostatecznie wybór padł jednak na lepszy materac w zamian za kupno zestawu rama łóżka + materac gorszej jakości. Być może większość osób postąpiłoby inaczej ale z uwagi na moje problemy z kręgosłupem mam małego bzika na punkcie materaca i odpowiedni model wybierałam bardzo długo. Aktualnie spanie na materacu jest tak wygodne, że nawet nie myślę o zakupie łóżka.


Tapeta w sypialni to kolejny "temat rzeka". Tapeta - moja ukochana, wymarzona, tylko czekała aż pojawi się lokum w którym będę mogła ją zastosować. Niestety... jej koszt nie jest już taki wymarzony (ok. 500,00 zł za jedną rolkę) a z racji tego, że na remont i urządzenie sypialni fundusze były bardzo ograniczone, musiałam wybrać inną opcję. No i jest. Od początku zachwycałam się wzorem, kolorem i tym jak bardzo fajnie ożywiła to pomieszczenie. Paradoks w tej kwestii polega na tym, że zawsze wszystkim powtarzałam, że nie warto decydować się na tak krzykliwe wzory (zwłaszcza w sypialni), bo one szybko się nudzą. No i znudziły mi się. Nie jest to jeszcze ten etap, który zmusza mnie do natychmiastowego remontu, ale po czterech miesiącach co jakiś czas zastanawiam się, że wymiana jej na lepszy model to dobry pomysł. Ta inwestycja chyba jednak poczeka na zakup mebli i dopiero wtedy przeprowadzę kolejną metamorfozę.


Pozostałe ściany zostały pomalowane na biało, aby zrównoważyć odważny wzór tapety. Tak, te ściany to zdecydowanie strzał w dziesiątkę! :)


Szafa, podobnie jak łóżko, wybrana została już wcześniej jednak do jej zakupu nie doszło. Odzież przechowywana jest w szafie, która znajduje się w przedpokoju oraz na wieszakach i regale w sypialni. W tym przypadku raczej nie dojdzie do zakupu wcześniej wybranej szafy, gdyż w tak małym pomieszczeniu najlepiej sprawdzi się zabudowana szafa, a ta inwestycja planowana jest na bliżej nieokreśloną przyszłość.



Drobne rzeczy przechowywane są w kartonach.


Więcej zdjęć na INSTAGRAMIE.

33 komentarze :

  1. piękna sypialnia, my też śpimy na materacu i to najlepsze "łóżko" jakie mieliśmy,

    OdpowiedzUsuń
  2. Super Jola :) Widać, że włożyłaś w to mieszkanie całe serducho i przede wszystkim dużo czasu i pracy 😀
    Pozdrowionka, Dominika

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze z remontem tak jest, że niestety po drodze coś się zmieni bądź wydarzy i nasze plany razem z sytuacją :)mimo tego Jolu przytulnie urządziłaś sypialni! A reszta "wymarzona" przyjdzie z czasem... najważniejsze, że na swoim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, teraz można wszystko już na spokojnie przerabiać - a jest co. ;)

      Usuń
  4. Bardzo Ci dziękuję za ten wpis. Pokój mojej córki jest identyczny i juz dawno zastanawiałam się nad oddaniem jej naszej przestronnej sypialni i urządzenie jej u niej. Sypialnia przez cały dzień stoi pusta a w pokoju córki non stop ruch. Nie wiedziałam jak ustawić łóżko. Optowałam raczej za postawieniem go pod oknem ale tak też wygląda ok. Nie widac dokładnie ale chyba nie da sie przejść obok łóżka pod okno, tylko trzeba przechodzić przez łóżko? Nie bardzo mi sie to podoba ae pod okne nie zmieszczą się żadne szafki/stoliki a jak wcisnę jeden to dostępu też nie będzie, ech. Strasznie nieustawny ten pokój. My mamy nasza dużą sypialnię za ścianą, spokojnie metr można by jej zabrać na rzecz tego pokoju ale niestety ściana między nimi jest nośna :(

    Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, to ja Ci dziękuję za komentarz - nic tak nie motywuje do pracy jak świadomość, że ktoś realnie korzysta z przedstawionych tutaj rozwiązań. :)

      Zdecydowanie zamiana pokoju córki na Waszą sypialnię to dobry pomysł - w sypialni spędza się mało czasu, w dodatku tylko podczas spania więc tutaj ogromna przestrzeń nie jest konieczna. Córce o wiele bardziej przyda się ustawny pokój.

      Co do łóżka: materac leży odsunięty od okna gdyż bez problemu można przez niego przejść. W momencie gdy zakupione zostanie łóżko, będzie stało tak jak teraz ułożony jest materac, tylko pod samym oknem (materac nie znajduje się bezpośrednio pod oknem gdyż komoda zakrywa brzydkie rury i grzejnik, który nieestetycznie wygląda, a który w późniejszym czasie zostanie zasłonięty przez ramę łóżka). Takie ustawienie pozostawi maksymalnie dużo miejsca na środku pomieszczenia, a dojście do okna nie jest wcale aż tak niewygodne jak mogłoby się wydawać. Zapiszę sobie, żeby przygotować post z inspiracjami przedstawiającymi takie ustawienie łóżka, w razie potrzeby zachęcam do kontaktu na priv.
      Innym możliwym ustawieniem jest ulokowanie łóżka wzdłuż ściany, wtedy przejście będzie wystarczająco szerokie. Na przeciwległej ścianie wystarczy umieścić szafę zabudowaną lub narożną i sypialnia naprawdę będzie bardzo komfortowa w użytkowaniu. :)

      Życzę powodzenia i pozdrawiam! :)

      Usuń
  5. A jeszcze co do tapety to mi się podoba i gdyby nie fuksja, której nie lubie to sam wzór czy krzykliwość by nie przeszkadzała.

    Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tapeta dostępna jest jeszcze w kolorze niebieskim i zielonym. :)

      Usuń
    2. Pytanie, jaka to tapeta?

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Muszę odszukać nazwę i producenta, gdyż prawdę mówiąc nie pamiętam. Co do tapet - na to poświęcę odrębny post! :)

      Usuń
  6. Jest większa i to widać! Ale biały robi swoje :-)
    Tapeta ciekawa, ale szkoda, że nie pokazałaś tej pierwotnie upatrzonej - czy też takie kolory? Czy też w geometryczne wzory?
    Do łóżka wezgłowie zrób i będzie komplet - nie trzeba wcale ramy ;-)
    To czekam na dalsze pomieszczenia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie - pierwotnie miały być zupełnie inne kolory i zupełnie inne wzory - tapety to temat na zupełnie odrębny post! :) Nie chciałam kupować żadnych podróbek, które wydawały mi się znacznie odbiegać od oryginału.

      Nad wezgłowiem właśnie niedługo planuję popracować, efekty na pewno zaprezentuję tutaj.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. No proszę, a mówią, że nikt nie zwraca uwagi na takie szczegóły. :)

      Usuń
  8. Zgadzam się z Tobą, że sypialnia wydaje się większa - zapewne za sprawę bieli, która potrafi sprawić cuda. A tapeta? Moim zdaniem boska! Taka optymistyczna i energetyczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że za sprawą komentarzy na blogu i instagramie chyba spojrzałam na nią mniej krytycznym okiem. :D

      Usuń
  9. Prosto i elegancko. Bardzo podoba mi się tapeta. Co do łóżka to powiem Ci,że problemy z kręgosłupem nie są mi obce (operacja i złamany kręgosłup, reoperacja) i materac to była rzecz na którą wydałam prawie tyle co na zabudowę kuchenną ;) było warto. Ramę łóżka musiałam kupić bo ja z samego materaca po prostu nie wstanę (starość). Zgadzam się, że pokój jest większy to gra optyczna,wzorzysta tapeta i gładkie ściany, super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, starość haha :D

      Dziękuję Paula, cieszę się, że Ci się podoba! :)

      Usuń
  10. Kolosalna różnica! Podoba mi się ta kolorowa ściana :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie to urządziłaś. Zdjęcia ukazują super metamorfozę- jednak co biel to biel ;) Tapeta nie w moich kolorach natomiast chyba zrezygnuje z szafy bo ten wieszak mi się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna tapeta, dodaje sypialni wiele uroku. Komoda tez bardzo ładna. Gdzie kupiona?

    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, komoda kupiona w Ikei. :)

      Usuń
  13. Też wolałam zainwestować w porządniejszy materac niż w ramę+średniej jakości, ale jako że nie lubię spać tak blisko podłogi, postawiłam materac na paletach - sprawdza się idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzy mi się łóżko na paletach ale do tego potrzebuję trochę czasu więc zajmę się tym w wakacje, może wtedy trafi się jakiś wolny weekend. :)

      Usuń
  14. Sypialnia rzeczywiście wydaje się większa, tapeta bardzo ciekawa. :) A materac lepiej kupić porządny, na ramę łóżka przyjdzie jeszcze czas. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. a może tę komodkę pod oknem ustwić w poprzek? nie będzie nachodzić na firanę.
    I dla mnie ta ściana za pstrokata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komoda ustawiona w poprzek odsłaniałaby brzydkie rury, poza tym za nią trzymam kilka rzeczy, których póki co nie ma gdzie schować. :)

      Usuń