czwartek, 12 marca 2015

ŻYCIE NA KREDYCIE - PODSUMOWANIE AKCJI


O celu akcji "ŻYCIE NA KREDYCIE" pisałam tutaj. Dzisiaj krótkie podsumowanie.

PRZEBIEG AKCJI:

1. W pierwszym poście przedstawiłam moje sposoby na oszczędzanie.
2. W drugim poście Paula z bloga REFRESZING podzieliła się swoją motywującą historią.
3. Trzeci post należał do Doroty z bloga BABA MA DOM, która świetnie przedstawiła kredyt hipoteczny. :)
4. W czwartym poście głos miała zabrać Ania z bloga YAY OR NAY. No właśnie... miała. Niestety, złamany nadgarstek uniemożliwił przyłączenie się do akcji. Mimo to, zapraszam na bloga Ani, gdzie można znaleźć sporo informacji i inspiracji (dotyczących nie tylko tematyki wnętrzarskiej). 

Osobiście sama sporo wyniosłam z wpisów dziewczyn. Przede wszystkim postanowiłam, że koniecznie muszę rozpocząć kontrolowanie wydatków przy pomocy arkusza kalkulacyjnego, tak jak robi to Paula. Mam nadzieję, że pomoże to ograniczyć bezsensowne wydatki. Dorota zaszczepiła we mnie pomysł, aby pieniądze uzyskane ze zwrotów po rozliczeniu PIT-ów przeznaczać na wakacje (dotychczas wydawaliśmy je na bieżąco i tak naprawdę nie pamiętam na co konkretnie). Strasznie ubolewam nad tym, że nie doszedł do skutku post Ani. Miała ona opisać jak sprawa posiadania własnej nieruchomości wygląda w Wielkiej Brytanii.

Zauważ, że każda z nas ma zupełnie inną sytuację. Wpisy te pokazały, że życie na kredycie wcale nie jest takie złe bez względu na to, czy zakup nieruchomości odbywa się rodzinnie, wspólnie z partnerem czy też tylko przy pomocy własnych sił. Posiadanie planu na rozsądne gospodarowanie budżetem domowym pozwala cieszyć się nie tylko domem/mieszkaniem, ale także tym co najważniejsze - życiem. 

Mam nadzieję, że te posty zmotywowały kogoś, kto dopiero zastanawia się nad zakupem nieruchomości do podjęcia odpowiednich kroków lub przekonały osoby spłacające kredyt hipoteczny, że nie musi być to równoznaczne z ogromem wyrzeczeń. Nie posiadasz i w najbliższej przyszłości nie zamierzasz posiadać własnej nieruchomości lub nie zamierzasz spłacać jej przy pomocy kredytu hipotecznego? Mimo wszystko zachęcam do zapoznania się z wpisami - być może zastosujesz któryś ze sposobów na oszczędzanie, a oszczędności nigdy dosyć!

Dziewczyny, raz jeszcze dziękuję za udział w akcji! :)

10 komentarzy :

  1. ja dopiero co wzięłam kredyt hipoteczny wraz z mężem i jakoś on nas nie przeraża a jedynie cieszy nas myśl o naszym My first home! Polecam każdemu!
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My mamy takie samo podejście! :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Dziękuję Jolu za współpracę! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja także dziękuję, może jak Ania dojdzie do siebie,uzupełni braki?;) pozdrawiam, Paula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paula, Tobie również dziękuję! :)

      Usuń
  4. ja też chętnie bym wzięła udział w akcji ale brakuje mi jeszcze doświadczenia - JESZCZE! :)

    pozdrawiam, www.MartynaG.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martyna, mam nadzieję, że później podzielisz się swoimi doświadczeniami. :)

      Usuń
  5. No Ania polegla! Ale chetnie sie zreflektuje w przyszlosci jesli trzeba !

    Ania, Yay Interiors + Lifestyle & Beauty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze żeby wrócić do zdrowia! :)

      Usuń