wtorek, 3 lutego 2015

REALIZACJA POSTANOWIEŃ NOWOROCZNYCH: KUPNO/WYNAJEM NIERUCHOMOŚCI!

W moich życzeniach noworocznych namawiałam do porzucenia marzeń i wyznaczania celów. Ciekawa jestem czy ktoś z Was wśród noworocznych postanowień uwzględnił zakup bądź wynajem domu lub mieszkania?

W ostatnim czasie na blogu pojawiały się posty mające pomóc w określeniu konkretnego celu dotyczącego wyboru nieruchomości. Dzisiejszy post jest podsumowaniem tego cyklu i zbiorem najważniejszych treści. Tych, którzy coś przegapili i tych, którzy dopiero niedawno tutaj trafili, zapraszam do nadrobienia zaległości. Najlepiej podczas delektowania się pyszną kawką ;)





1. Przede wszystkim, pojawiła się odpowiedź na zasadnicze pytanie: "dom czy mieszkanie?"

2. Osoby, które zdecydują się na dom, czekają kolejne ważne decyzje: jaki typ domu będzie najbardziej odpowiedni? Lepiej wybudować dom wg własnego projektu, zakupić go od dewelopera bądź odkupić stary dom?
3. Osoby, które uznały mieszkanie jako najlepszy wybór będą miały równie twardy orzech do zgryzienia: wybór pomiędzy mieszkaniem w kamienicy, w wieżowcu i w tradycyjnym bloku.
4. Pojawiła się również inna opcja zakupu własnej nieruchomości - kontrowersyjny pomysł jakim jest kupno piętra domu.
5. Zdradziłam Wam za co kocham kamienice i jednocześnie przedstawiłam jak wygląda życie w kamienicy i dlaczego nie zdecydowałabym się na kupno takiego mieszkania.
6. Przedstawiłam argumenty, dlaczego pierwszą nieruchomość warto wynająć a nie kupić.
7. Zachęcałam Was do korzystania z pomocy pośrednika nieruchomości i podzieliłam się moimi sposobami na znalezienie pośrednika idealnego.
8. Osoby, które mimo wszystko wolą zdać się na siebie, kilka podpowiedzi znajdą w poście, w którym zamieściłam gotową ankietę ułatwiającą wybór odpowiedniego lokum i rady, czym kierować się w wyborze własnych czterech kątów.

Jeżeli chociaż jeden z tych postów zainspirował kogokolwiek z Was do działania, to koniecznie dajcie znać! Wasze komentarze i opinie niezwykle motywują mnie do pisania. :)


W kolejnym cyklu chciałabym poruszyć temat finansowania wynajmu/zakupu nieruchomości. Podzielę się z Wami moimi systemami oszczędzania - myślę, że ten temat zainteresuje nie tylko osoby poszukujące swojego miejsca na ziemi, ale każdego z Was - w końcu dodatkowy grosik zawsze się przyda!



http://static.pexels.com

6 komentarzy :

  1. Ja nie miałam żadnych postanowień na ten rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero minął styczeń, jeszcze można to nadrobić! :)

      Usuń
    2. Hmm... ja w sumie też nie. I jakoś nie pamiętam dotychczas żadnych noworocznych postanowień w moim wydaniu. Koncentruję się na realizowaniu zamiarów :)

      Fajne podsumowanie!

      Usuń
    3. Ja zawsze zastanawiam się na co zabrakło czasu, a co bardzo chciałam zrobić w ubiegłym roku i na podstawie tego tworzę listę postanowień noworocznych, która stanowi listę celów do zrealizowania. Bardzo mnie to motywuje. :)

      Usuń
  2. Bardzo podobały mi się te posty i dyskusje jakie pod nimi się pojawiały:)

    OdpowiedzUsuń